Reflektion kring Västerbottenskurirens julklappstips

Hej VK! Kan ni ge tips på vad som kan vara lämpligt att ge mamma respektive pappa i julklapp? Viktigt att poängtera är att de är av olika kön så ge gärna tips som inte fuckar med varken könshierarkierna eller könsnormerna. Tack på förhand! /Gurra

                   

Även om mamma kanske ofta vistas i köket vill hon med automatik inte ha en brödkniv eller fryspåsar för det.

 

E va jaha detta kom ju som århundradets chock men visst, kan prova ge mamma något icke köksrelaterat även om det enligt mig låter heeeeeeeeelt absurt:S :S

 

Njutarmamman: En ansiktsmask med avokado, ett fint badsalt med olivdoft, body butter och en body scrub.

 


Bra tips, min "njutarmamma" tycker ju om att vara mjuk som en kvinna sig bör men hon HATAR olivdoft. Vad kan jag då köpa?

 

Piffiga mamman: Årets sminkhajp BB-cream hittar du på skönhetshyllorna som rymmer kul grejer som nagellack med magneteffekt, fina smycken och hårtänger av alla de slag.

 


Alla de slag säger ni, det var som tusan! Kanske tar mig en sväng förbi "skönhetshyllorna" :) :) :)

 

Frusna mamman: En vetevärmare eller kanske en liten elektrisk värmedyna (...).

 


Åh va bra idé, en vetevärmare! En liten liten liiiiiiten elektrisk värmedyna till min lilla liiilla liiiiiiiilla frusna minimamma är inte en lika bra idé, vi vet ju alla hur tjejer är med teknik :P :P :P Har ni inte nå tidningstips?

 

Runner's world, Modern Psykologi, Hemmets journal och Antik & auktion.

 


Bra förslag, mamma skulle nog mest uppskatta Modern Psykologi eftersom hon är av en vårdande typen som bryr sig om hur människor fungerar till skillnad från pappa :P. Hemmets journal har hon säkert också nytta av när hon slavar i köket :))) Antik & auktion = bra för det är ju hon som står för heminredningen i vårt könsnormativa hem :) Runner's world: bra också så hon inte blir tjock å pappa lämnar henne. Apropå pappa! Vad ska han få?

                

 

 

En pappa som redan har allt, och som dessutom inte önskar sig något är en svårknäck nöt.

 


A men VK you tell fucking me, det är ju trots allt pappa som tjänar pengarna i vår familj så han har ju redan köpt all elektronik han vill ha till sin man-cave :) Låt oss knäcka nöten tillsammans!

 

Hobby-entusiasten: Tänk efter. Vad gillar din pappa? Det finns en tidning för alla intressen - för flugfiskaren, jägaren, hundälskaren, sudukofantasten. Gillar han teknikprylar kanske Allt om Android eller Mac-guiden kan vara nåt.

 


Haha ja men mitt i prick VK! Jag tänkte efter (alltså på vad min pappa gillar) och det var just det här! Sena kvällar med flugfiske, jaga med jakthunden och lösa sudoku (ni vet, matte, sånt som killar gör). Teknik är också ett stort intresse för min pappa, pga att han ju har en kuk! Skönt att ni uteslöt tidningarna om inredning och husmorstips. Fler förslag, snälla VK!

 

Gourmet-pappan: (...) Tänk inläggningar, lagrad balsamvinäger eller kryddmixer. Kanske en kallpressad avokadoolja, en tryffelolja och en valnötsolja, inslagna i cellofan. Toppen!

 


Minst sagt toppen, VK! Avokadooljan kan jag ju göra själv efter att mamma haft den i fejjan, toppen-toppen! Ingen jävla vardagsmatlagning heller, när pappa lagar mat blir det ju SPECIELLT eftersom att han inte gör det så ofta :) Cellofan vet jag inte om pappa skulle uppskatta, då han har kraftig bögskräck.

 

Öl-älskaren: Ölkorvar i alla de slag.

 


Alltså detta. Detta är nog det bästa tipset, pappa älskar öl! Då kan han sitta i sin mansgrotta och läsa Allt om Android, snaskandes ölkorv och sippandes på en stor stark (som min mamma så klart hällt upp åt honom)

 

Grillaren: Även om det inte är säsong så lär den grillande fadern uppskatta rubs, bbq-såser - och låt honom  testa det mest amerikanska av allt: en påse Beef jerky.

 


Förutom att laga mat med dyra råvaror så är ju den enda gången pappa kan tänka sig hjälpa till i köket när det grillas (förutsatt att mamma gör tillbehör, sallad och annan bögmat) så detta är OCKSÅ ett bra tips till min "grillande fader"! Eftersom han (som tidigare nämnt) har kuk gillar han också ALLT från USA (ni vet, macho-männens starkaste fäste) så klart han ska ha Beef jerky!

 

 Det fanns även tips om vad jag ska ge till min syster, där ord som "Cup cakes-pysslerska" och "eukalyptushonung" används, tillsammans med antaganden att hon förutom yoga "även gillar te, i synnerhet fair trade och ekologiskt." 

                  
 
                 I rutan om "brorsan" skrivs det om en finsmakande barista (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!), den starkaste chilin på               jorden och salt, även det med chilismak.
                   

 

Vill avsluta med ett STORT rungande TACK från mig till er, VK. Någon borde ge er ett PRIS för ert aktiva arbete med att hålla isär könen! You go VK, you go.

 

Kommentarer
Postat av: Mando

Alltså detta var ju kanske det bästa inlägget ever!!!!!!!!!! Thank u gurry

Svar: Haha tack U!!!
Gustaf Bergendahl

2012-12-26 @ 23:09:34
Postat av: Anna

BÄST sagt/skrivet!

Svar: TACK!
Gustaf Bergendahl

2012-12-26 @ 23:34:27
URL: http://stjarnklarhimmel.blogspot.com
Postat av: hejhejelin.blogg.se

MMMMM gustaf så bra detta satt i genushjärnan min! du är så bra

2012-12-27 @ 00:01:56
URL: http://hejhejelin.blogg.se/
Postat av: Anton din älskade Lundsten

Du är så sjukt borta mannennnn!

Svar: Kul att du läser min blogg Anton, kul! :)
Gustaf Bergendahl

2012-12-27 @ 00:16:58
Postat av: Siri din älskade Forssell

Du är så sjukt inne mannennnn!

Svar: hahahaha dör <3
Gustaf Bergendahl

2012-12-27 @ 00:28:08
URL: http://brevtillpaven.blogg.se
Postat av: cis

hahahahah antons kommentar hahahahahah
hahahaja hahah haha HAHAHAHAAHAHAHAHAHA hahahahaah

2012-12-27 @ 11:17:43
Postat av: Anonym

men herregus, detta trodde jag inte om vk. Blir lika förvånad varje gång jag märker att världen är total efter och galen. Håhåjaja, bra inlägg!

2012-12-27 @ 19:31:42
Postat av: Anonym

<3333333<3333<3

2012-12-28 @ 21:19:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0