prioriteringar just NU

Naturkunskapen: bit ihop och kör ba
Etiken: gör d efter djul
Matten: se det som ett skämt
Gemun: lös allt med skolk
Kulturhistoria: göre om du orkar
Idrott: knulla den i ansiktet du kommer ändå aldri få a
 
 
Så. Bra med perspektiv. Det känns på riktigt lite lättare. Jag har kommit på en sak. Jag har för höga krav på mig själv i skolan. Skitsamma om jag får C i allt, jag vet ju ändå inte vad jag vill göra efter gymnasiet eller om jag ens kommer plugga vidare någon gång överhuvudtaget. Varför hanka sig fram genom gymnasiet mot ett mål man inte vet vilket det är? Varför ska jag lära mig andragradsekvationer och paralleltonarter? För att kunna komma in på läkarlinjen? Varför det? Jo, för att tjäna mycket kossing eftersom att kossing är lycka. Eller? Nej KOSSING E INTE LYCKA!!! Lycka är att göra något jag brinner för, något som jag känner att jag mår bra av. Synd då bara att det inte går att göra något som helst åt det, pga fast i ett samhällssystem.
 
Det hade varit så mycket lättare att ta sig genom skolan om man visste varför man gick där. SLUT PÅ KVÄLLSINSIKTER/KLAG

Kommentarer
Postat av: Anonym

love

2012-12-16 @ 22:22:01
Postat av: Maja

Kändes skönt att läsa detta pga rejäl skolångest just nu. thank u mister for saving my night

Svar: a men u welcome miss cutey
Gustaf Bergendahl

2012-12-16 @ 22:23:46
URL: http://majafors.devote.se
Postat av: Linnéa

Ah så jävla bra det var att läsa detta!! Tack!!!

Svar: Å men varse, vad glad jag blir att det 1: läses och 2: uppskattas <3<3<3333
Gustaf Bergendahl

2012-12-16 @ 22:45:32
URL: http://fink.blogg.se
Postat av: cornelia

Kosing äger

Svar: ...men inte lika mycket som välmående äger
Gustaf Bergendahl

2012-12-18 @ 12:54:54
URL: http://appple.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0