killen du har problem

Varför kan jag inte gör a någ ot utan att behöva posta en bild på det på valfritt socialt medie?? Jag hatar att det är så, i och med att konsekvensen blir att jag inte kan göra någonting för min egen skull. Jag går runt och tänker varje ögonblick i mitt liv med en ständig tanke. "Är det här instagram/twitter/facebook/vinematerial?" "Hur många likes kan den här händelsen generera?" Det är fan ett handikapp. SAMT hatar alla oskrivna sociala regler på internet i allmänhet. ORKAR INTE ANSTRÄNGA MIG Å VA PUTSAD I KANTEN VILL BARA SKRIKA
 
Stängde av min telefon för ca en timme sen. Trots att jag ju nu sitter vid datorn känns det ändå jobbigt. Min telefon är aldrig med än en armlängd bort. När jag inte har något bättre att göra kan jag, även fast jag just kollat ovan nämna sociala medier för typ fem sekunder sen och låst telefonen, efter ungefär lika lång tid, alltså fem sek, ha låst upp den igen för att kolla om det hänt något nytt. Det är heeeeelt sjukt och jag önskar att jag levde för 50 år sedan.
 
Mår även rätt dåligt fysiskt pga åt lite älgsoppa igår och tre små surströmmingar idag. Det är så sinnessjukt gott men satan vad vegetariankröppen inte är van vid animaliskt protein. dag var jag med och jagade älg. Det blev skjutet och jag fick vara med under hela processen, det var fruktansvärt och fruktansvärt mäktigt. Har sen en längre tid börjat ifrågasätta min vegetarianism. Börjat väga kultur mot vegetarianism. Tex älgsoppa. Det åt min farfar, hans farfar åt det, och hans farfar åt det. Ska jag då gå miste om den kulturskatten för att jag inte vill äta djur? Det känns dåligt att äta djur men även dåligt att gå miste om ett kulturarv. Som vegetarian får man i och för sig ta del av en annan kultur som inte behöver vara sämre, men är kanske en kultur långt bort från sina egna rötter.
Jag är vegetarian framförallt för att jag inte sympatiserar med djurhållningen som förs i världen, samt av hälso-, solidaritet- och miljöskäl. (LOL för jag en diskussion om köttätande känns inte de lite hösten 2011 men aja)
 
Typ den största anledningen till varför jag inte officiellt vill börja äta vilt är att jag är rädd att det är en inkörsport till tyngre droger skoja menar fabrikskött, alltså att vips så sitter jag där och snaskar knaperstekt fläsk från Tyskland för att kröpp och själ vant sig vid animalisk föda. Samt även att jag vet efter erfarenhet att mitt psyke inom föda är svagt. Ååååååååååh livsval om jag känner mig själv rätt kmr jag fortsätta smygäta älgkött, ha sura uppstötningar och dåligt samvete över att jag inte bara äter rovor och fallfrukt #livet

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3<3<3 sending internet love <3<3<3

2013-09-15 @ 02:54:15
Postat av: eLiN

VAR STARK GUSTAF FALL INTE NU. Tyckte detta inlägg kändes lite väl "bevara de svenska traditionerna" vilket kopplade mig till sd vilket i sin tur betyder att om du äter kött blir du sverigedemokrat/rasse och det vill vi väl inte va va VA

Svar: men LÄGG ÄGG I HITLERS SKÄGG du kan vara en sverigedemokrat!!!
Gustaf Bergendahl

2013-09-15 @ 14:30:08
URL: http://hejhejelin.blogg.se/
Postat av: LN

när det gäller kött1 så tänker jag såhär:
du vill käka älgköttsoppa för att du inte vill bryta en norm (traditionen) men varför då?? why not skapa ~nya~ traditioner???
det finns ju olika anledningar till att inte käka djur och om en av dina anledningar INTE är att det är fel i sig att käka djur så länge det görs på ett bra sätt så är det ju ditt eget val att käka vilt.
men då blir det ju enkelt att ramla in i normen igen och det är därför det är så sugigt att vara typ "halvveg" eller göra undantag. för både andra personer och en själv tar typ första bästa ursäkt för att slippa göra obekväma val och därmed hamna i köttnormen igen!
värt att nämna att familjetraditioner är en del av köttnormen, på samma sätt som att traditioner gällande könsroller/vanor/arbete/livsval etc bidrar till att upprätthålla normer.

Svar: Nej, jag vill äta älgsoppa för det känns fint att vara gastronomiskt hopkopplad med flera generationer bakåt i min släkt. Tradition var kanske fel ordval, det är mest att det känns häftigt att äta samma sak, ha samma upplevelser som min farfars farfar.
Gustaf Bergendahl

2013-09-15 @ 18:34:43
Postat av: Emma

alltså känner cirka med dig, är också veg pga djurhållningen osvosv men jakt och vilt och sånt som min släkt håller på med är ju som en annan sak meeeen förra gången ledde mitt viltätande till undantag till köttätande på heltid sååååå ja dt är dåligt

Svar: Eller hur!! Så lätt att slinka tillbaka i köttnormen
Gustaf Bergendahl

2013-09-16 @ 01:41:40
URL: http://www.somekindofpeace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0