HEJ

Hej bloggen. Längesedan sist. Det har blivit höst, jag har börjat ett nytt jobb och i morgon börjar jag ytterligare ett. Snart i mitten av föreställningsperioden på operan och om en månad har jag varit i Thailand ett drygt dygn. Är så peppad på att resa bort svinlänge. Peppad på att internetshoppa massa saker som behövs inför resan. På söndag åker jag till Berlin och söndagen efter det till Saxnäs för att lördagen två veckor efter det åka till Stockholm för några dagars hejdåsägande till familj inför tidigare nämnd asienresa. Med andra ord: det är mycket nu. 
 
Skriver upp saker i kalender och anteckningar för att inte glömma bort i rådande stressituation. Väcks av ringade telefoner mitt i natten som frågar om jag kan börja jobba en timme senare, alltså 05:15. Överväger att klämma in lite mer jobb trots att jag inte gjort något annat under hela helgen men säger lyckligtvis nej, somnar 45 minuter senare och konstaterar att telefonen i framtiden kommer vara på flygplansläge nattetid. På operan är jag rovdjur, student, labbassistent och mustaschprydd nobelman. Klämmer in reseplanering, pudelhäng och costaskaffe mellan jobben och trivs rätt bra. Jag är kanske norra europas sämsta människa på att balansera jobb och fritid. Jag gillar ju att jobba, och jag är för rastlös för att inte jobba alls vilket var min plan att efter glassbonden göra. kAN Ej bALaNserA RAStlÖshEt koNTrA SöndErStrEsSaD :-P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0